x

OPSVING
EFTER ANDEN VERDENSKRIG.

Italien blev en republik i 1946.
Krigen var endelig slut, og sammen med den blev embargoen
for import af kaffe ophævet.

  • San Luigi prisen, 1947 (Mario, Beppe og Pericle Lavazza — Fotografier)
  • Mario, Beppe og Pericle Lavazza — En delegation fra Brasilien besøger anlægget i Corso Giulio Cesare, 1950
  • Mario, Beppe og Pericle Lavazza — En delegation fra Brasilien besøger fabrikken i Corso Giulio Cesare, 1950

San Luigi prisen, 1947 (Mario, Beppe og Pericle Lavazza — Fotografier)

Mario, Beppe og Pericle Lavazza — En delegation fra Brasilien besøger anlægget i Corso Giulio Cesare, 1950

Mario, Beppe og Pericle Lavazza — En delegation fra Brasilien besøger fabrikken i Corso Giulio Cesare, 1950

1946

Mario, Beppe og Pericle Lavazza havde den rigtige fornemmelse og besluttede, at virksomheden skulle specialisere sig i salg af kaffe: ikke længere i løs vægt, men i en pakke med virksomhedens varemærke.
#Ideer

Det første Lavazza-logo går tilbage til 1946, og blev skabt af Aerostudio Borghi i Milano.

Bogstavet i midten “A”, der er større end de andre bogstaver, kendetegner os stadig i dag.

Logo - Første Lavazza-logo - 1946
1946

De fantastiske idéer
består
tidsprøven.

Lavazza-blanding - 1950-60

Italien er i dag stadig identificeret på samme måde af den række TV-reklamer for “Paradiso Lavazza”, som går tilbage til det første reklameslogan “Lavazza Paradiso in Tazza” (“Lavazza-kaffe, paradis i en kop”) fra 1950.

1953: Lavazza-klistermærker med store sportsbegivenheder