• Udskriv
  • Bookmark

Mere info

Kombinationen af smag og design var den egentlige stjerne ved Fuorisalone 2013, et omfattende program af aktiviteter, der talte til Milanos fantasi under International Furniture Exhibition, som sluttede søndag den 14. april.

Der er ikke noget, der kan trække folk til, som god smag. Og publikum til en international designmesse er ikke et hvilket som helst publikum – de har øje for form og indhold.

Så Lavazza spillede en central rolle ved arrangementet, som forener øjet og ganen. Det var helt tilbage i 2002, at virksomheden rettede henvendelse til nogle af de største kokke – dem med det største fokus på madens design – som skulle samarbejde om at opfinde nye smage, nye former, nye idéer. Samarbejdet med Ferran Adrià, som ikke behøver nogen introduktion, blev indledt i 2002: "årtiets bedste kok", et benchmark for gastronomi i hele verden.

Siden da er Lavazzas fokus på smag og design kommet langt under ledelse af de største talenter og navnlig afdelingen for espressobaserede drikke i Lavazzas Training Center.

Resultaterne af denne historie, som går mere end 10 år tilbage, blev nydt af tusindvis af mennesker i Lavazza Experience Space, et af de mest spændende indslag i Food & Design-hallen designet af RCS Mediagroup – en af de største internationale multimediekoncerter i Italien – til Fuorisalone.

I Lavazza Experience var stjernerne de tre store italienske kokke udvalgt af Lavazza til et fremtidsorienteret samarbejde: Massimo Bottura, Antonino Cannavacciuolo og Davide Oldani. De præsenterede de internetvideoer, de er med i, og beskrev de tre forskellige og meget personlige tilgange til A Modo Mio-blandingerne. De var stjernerne ved den udsolgte "Conversation on Flavour and Design Around a Cup of Lavazza Coffee", styret af Camilla Baresani den 11. april.

Lavazza Experience var et meget varieret program, som strakte sig over tre områder: Coffee Garden, hvor Table of Aromas blev trækplasteret, hvor man kunne vælge sin egen A Modo Mio-blanding med hjælp fra Lavazzas personale. Lavazza Coffee Area, hvor man fik en kapsel og skulle beslutte, om man skulle prøve en ren espresso eller en af de opskrifter, der er lavet med

Favola Cappuccino. Sidst, men ikke mindst, var der Coffee Design Area med en udstilling om Lavazza og design, hvor man ikke bare kunne nyde en espresso, men også gå på opdagelse i den lange kærlighedshistorie mellem kaffe og design, med eksempler på innovation i produkt og form med

Ud over de tre stjerner var Lavazza også vært for tre arrangementer med titlen "Viden, design og smag. Samtaler med kokke og designere" styret af designfilosof Virginio Briatore. Desuden blev der afholdt 11 workshops for offentligheden og bloggere, hvor de kunne smage Coffee Design under vejledning af Lavazzas eksperter. De var alle udsolgt med 350 entusiastiske deltagere.

Endelig kunne tusindvis af besøgende også uden for Lavazza Experience i RCS* "Food & Design"-hallen også smage en italiensk espresso: Lavazza var den officielle kaffe på hele messen.

Resultatet: Over 40.000 kopper A Modo Mio-kaffe blev smagt i Food & Design-hallen, heraf 33.000 i Lavazza Experience (fordelt ligeligt på ren espresso og opskrifter skabt med Favola Cappuccino).

350 mennesker deltog i Coffee Design-smagsprøverne

25 topbloggere og over 280 tweets om Lavazzas eksperters Èspesso, Cappuccino Nitro, Coffee Caviar og Spherical Bicerin

UDSOLGT til "Samtaler om design og smag" og "Viden, design og smag".