Bæredygtighedsrapporten
En udvikling med kontinuerlige forbedringer



Bæredygtighedsrapporten repræsenterer kommunikationsværktøjet, der anvendes til at kommunikere de årlige resultater af virksomhedens bæredygtighedsaktiviteter til interessenterne. Udfærdigelsen af bæredygtighedsrapporten er resultatet af samarbejdet mellem alle virksomhedens afdelinger og bliver i de kommende år det instrument, som skal anvendes til at overvåge og evaluere de sociale og miljømæssige præstationer i hele Lavazza-gruppen på globalt plan.


  • 17,7mln €

    investeret i bæredygtighed (i perioden 2014-2016)

  • 21

    Fondazione Lavazza-projekter (i 2016)

  • 60.000

    producenter involveret i projekter fra Fondazione Lavazza (i 2016)

  • 9.751

    analyser af grønne bønner (2016)

”Lavazza er en virksomhed, som bliver mere og mere international, og som ønsker at bevare sit engagement i en bæredygtig­ udvikling af sine forretninger ved at fokusere på trivslen hos menneskerne i gruppen og ved at tilbyde øget og kontinuerlig støtte til initiativerne fra Lavazza Foundation i kaffeproducerende lande.”

ALBERTO LAVAZZA, DIREKTØR FOR LUIGI LAVAZZA S.P.A.

  • - 12%

    specifikt elforbrug (i perioden 2014-2016)

  • - 8%

    det samlede specifikke elforbrug (i perioden 2014-2016)

  • - 14%

    affald pr. ton produceret kaffe

  • 100%

    kvalitetskontrol af bearbejdede batches

“Engagementet i vores rolle som markedsleder passer til det, som kunderne beder os om: At tilbyde et produkt af den højeste kvalitet, som produceres via solide, sikre, processer, der tager hensyn til både menneskers og miljøets behov."

ANTONIO BARAVALLE, ADMINISTRERENDE DIREKTØR FOR LUIGI LAVAZZA S.P.A.

  • 99%

    medarbejdere med permanente kontrakter i Italien

  • 41.790kg

    genbrugt papir i 2016 under flytning til nye faciliteter

Lavazza har opdelt indholdet i bæredygtighedsrapport 2016 i overensstemmelse med G4-retningslinjerne i Global Reporting Initiative. Det år, som vi ser på i dette 2016-budget, er et år med betydning, vision og en tæt forbindelse til alle begivenheder med relation til innovation, kultur, sport, mad og bæredygtighed. Det vigtigste er forholdet til Terra Madre og Slow Food, som vi har samarbejdet med i 20 år.

DOWNLOAD BÆREDYGTIGHEDSRAPPORTEN 2016