Goal 0

Lavazzas mål:

at fungere som ambassadør for FN’s 17 verdensmål

lavazza-street-art-toward-goal-00-small

I 2017 besluttede Lavazza at tage imod FN’s udfordring om at opfylde de 17 verdensmål for bæredygtig udvikling.

 

Udover at foretage en dybdegående analyse af virksomhedens egen påvirkning på de forskellige mål ønskede Lavazza at igangsætte et program, der skulle engagere deres interessenter.

 

Dette program, der skulle skabe engagement, blev sat i gang i løbet af 2018 og fik navnet "Goal Zero".

 

Bæredygtighed påvirker alle, og styrken ligger i at gå sammen om det. Derfor har Lavazza sat sig det ambitiøse mål at få mennesker til at føle, at de er en del af denne udfordring og at inddrage dem så meget som muligt i de temaer, der udspringer af de 17 verdensmål.

 

Bæredygtighed
Lavazza 2018, værket af kunstneren Platon, med titlen “2030: What are you doing?”, er tilegnet målene for bæredygtig udvikling og repræsenterer starten på de aktiviteter, som “Goal Zero” sætter fokus på.
TOward 2030
Projektet “TOward 2030” bruger kunst til at kommunikere med lokalsamfund i områder, hvor Lavazza er til stede.
Generation 2030
Lavazza har desuden spillet en aktiv rolle i ASviS (italiensk alliance for bæredygtig udvikling) Festival ved at organisere et nationalt event kaldt “Generation 2030”.
2030: what are WE doing?
En intern kommunikationsplan for ansatte i Lavazza Group med programmet “2030: what are WE doing?”

Lavazza and Youth for SDGs

En konkurrence om verdensmålene særligt for universitetsstuderende, der er involverede i “Lavazza and Youth for SDGs”, foregik ved Lavazzas event, der skabte opmærksomhed om målene for bæredygtig udvikling (SDG’er).

 

Vinderholdet var en gruppe studerende fra universitetet i Bari, der præsenterede et projekt, som handlede om, hvordan man i lokalsamfund, som producerer kaffe, kan dyrke svampe ved brug af kaffegrums.