VI ER STOLTE AF AT STØTTE

Den nye Lavazza-kalender

Der er en god historie at fortælle vores børn.
Günter Pauli, fortaler for Blue Economy
Det, jeg gør for 2030, er at
fremme en revolutionerende innovationsmodel.

Mit navn er Günter Pauli, og jeg er en belgisk forretningsmand.

Det, jeg gør for 2030, men også for alle de år, som går forud for denne milepæl, er at implementere en økonomisk og forretningsmæssig model, som er konkurrencedygtig og kan opfylde de største behov af alle (mennesker og natur).

Vi kalder det “Blue economy” i modsætning til “Red economy”, som har genereret den globale krise, som vi står over for hver dag i form af gæld og spekulation. Vi kalder den også “Blue”, fordi vi har til hensigt at komme længere end “Green economy”, som vi alle stræber efter, men hvor “det bedste” for mennesker og miljø ofte er for ødselt og derfor kun tilgængelig for dem, som har råd til det. Vi er nødt til at bruge det, der er ved hånden, skabe større værdi, være innovative og kreative og forvandle alt, hvad vi gør i dag til noget langt bedre ved at konvertere ubrugte eller uproduktive ressourcer til udviklingsplatforme. Vi håber, at lokalsamfund og naturen vil kunne udvikle deres modstandsdygtighed og give nyt liv til det, vi har ødelagt og anskuet som en selvfølge alt for længe.