Etisk kodeks
Opdag de værdier, der styrer vores måde at drive forretning.
Passion for excellence
Vi bestræber os på at blive taget i betragtning af folk der, takket være deres passion for deres job, opnå fremragende kvalitet i alt, de gør.
Holdånd
Skøn individuel ekspertise er afgørende, og de bedste resultater opnås ved at arbejde sammen. Det er med den overbevisning, at vi altid er villige til at samarbejde med vores interessenter;
Taknemmelighed
Vi vil aktivt vise taknemmelighed overfor de mennesker, som deltager i at nå vores mål, altid værdsætte deres bidrag og etablere et forhold med gensidig vækst;
Gennemsigtighed
De bedste løsninger findes via åben dialog og udveksling. Derfor mener vi, at enkel kommunikation er afgørende. Vi forpligter os til at være ærlige, åbne og tilgængelige samtalepartnere for at fremme og opretholde et arbejdsmiljø baseret på gensidig tillid.
Integritet
Vi forfølger vores mål med ærlighed og ansvar. Under ingen omstændigheder vil en undskyldning om at handle for koncernens interesse være en retfærdiggørelse af adfærd i strid med love, bestemmelser, eller generelt for adfærd i kontrast med en ærlig og seriøs adfærd;
Forudseenhed
De beslutninger, vi træffer i dag, vil påvirke vores fremtid og de kommende generationer.
Med denne bevidsthed ved vi, at vi skal finde den rette balance mellem kravet om at opfylde kort- og langsigtede behov. Vi vil derfor altid gøre vores bedste for at se fremad og udvikle vores forretning indenfor en overordnet ramme af miljømæssig og social bæredygtighed for at sikre en holdbar arv.

Vi beder vores leverandører om at acceptere det etiske kodeks som en integreret del af vores aftaleforhold, forpligtelse til at overholde reglerne indeholdt deri, ellers vil aftalen afsluttes. Derudover er vi særligt opmærksomme på forsyningskæden, med vores forventninger til handelspartnere opretholdes gennem adfærdskodekset for leverandør.

De værdier, der er vejledende for relationer mellem Lavazza og dennes leverandører, er beskrevet i adfærdskodeks for leverandører: Passion for excellence, etisk korrekt adfærd, taknemmelighed, respekt for menneskerettigheder og arbejdsrettigheder, forudseenhed og gennemsigtighed.

DOWNLOAD ADFÆRDSKODEKSET FOR LEVERANDØRER