1989
Med den første enkeltdosis kapselkaffemaskine bliver kaffebarer mindre, og espressoen kommer ind på arbejdspladserne rundt om i verden.
1989
Innovation

I 1982 åbnede Lavazza sit første hovedkvarter uden for Italien, i Vincennes, Paris. Og det er ikke alt: efter at have grundlagt det første udenlandske datterselskab, blev Lavazza Coffee Ltd. etableret i London i 1990 for at popularisere italiensk kaffe i Storbritannien. Emilio Lavazza var præsident i European Federation of Roasted Coffee Associations (EUCA). Virksomheden begyndte at anse hele Europa som et hjemmemarked.

Produkt

Den automatiske distributionssektor blev født i 1989 med Espresso Lavazza Point-system, en espressomaskine, der bruger enkeltdosis-kapsler af færdigpakket kaffe. Virksomheden overtog også brandsene Bourbon og Suerte.

Kommunikation

I anden halvdel af 1980’erne gik PR internationalt, og de første kampagner blev lanceret i den udenlandske presse og på tv. Fra starten kombinerede meddelelsen italiensk ægthed og espressokaffe for at præsentere Lavazza som italienernes yndlingskaffe i udlandet.

Fortsæt rejsen
1993