1993
Fjerde generation af Lavazza kom ind i virksomheden. Vores andre lidenskaber ud over kaffe – kunst, fotografering og design – finder nye udtryksformer.
1993
Innovation

I 1940’erne besøgte Beppe Lavazza kunstnermiljøet i Torino. Det var her, han mødte kunstnerne, som han bad om at tegne den første berømte samling af Lavazza-figurer. Emilio Lavazza arvede den samme passion for kunst og design. Hans venskab og samarbejde med Armando Testa er legendarisk, og i 1995 tegnede den fantastiske, kreative kunstner fra Torino det femte Lavazza-logo.

Produkt

Efter overtagelsen af Bourbon og Suerte-brands lancerede Lavazza i 1992 Gualtiero Marchesi-blandingen. Dette var det første skridt mod et samarbejde med fantastiske kokke, hvor Marchesi var en af de førende i tiden. Claudio Caramel leverede grafikken til Lavazza Segno-barsortimentet og patenterede en kop efter eget design, som stadig bruges i dag.

Kommunikation

Den første Lavazza-kalender stammer fra et møde mellem Giuseppe Lavazza og Helmut Newton i 1993. Den var sort/hvid, baseret i Paris og Monte Carlo, og udtrykte den dybe binding mellem den Torino-baserede virksomhed og kaffe.

Fortsæt rejsen
2004