alt alt

POLITIK FOR SOCIALE MEDIER

April 2022 

Kære bruger 

Vores tilstedeværelse på sociale medier gør os i stand til at kommunikere med dig, dele information, diskutere kaffe og meget mere. Vi mener, at det er essentielt for vores fællesskab at være åbne og inkluderende, og vi opfordrer dig derfor til at tale med os og andre mennesker samt dele spørgsmål, gode råd, holdninger, historier og samtaler om Lavazza og kaffeverdenen. Vi bestræber os på at gøre vores tilstedeværelse på sociale medier så interessant som mulig for vores publikum, da formålet er at holde forbindelsen til kaffeelskere og give dem et sikkert sted, hvor de kan interagere med hinanden.  

Nedenfor finder du en række informationer og regler, som du bør have in mente, når du benytter dig af vores kanaler på de sociale medier:  

  • Det indhold, du deler på Lavazzas sociale mediekanaler (Facebook, Twitter, Instagram osv.), kan involvere indsamling og behandling af nogle af dine personlige og ikke-personlige data, såsom likes, feedback, kommentarer og generelt alt det indhold og alle de oplysninger, som du offentliggør. Behandlingen af dine personoplysninger er baseret på principperne for korrekthed, lovlighed, gennemsigtighed, begrænsning af formål og opbevaring, minimering og præcision, integritet samt fortrolighed, og den foregår i overensstemmelse med den gældende lovgivning om behandling af personoplysninger.  

Dine personoplysninger kan også blive behandlet i forbindelse med salgsfremmende og/eller leadgenererende kampagner, som Lavazza gennemfører på de sociale medier. Denne behandling kan ske gennem målrettede aktiviteter (fx ved at lade kaffeelskende brugere blive eksponeret for Lavazzas annoncering på deres sociale mediekonti).  

Hvis du vil vide mere om, hvordan Lavazza behandler personoplysninger, kan du læse vores privatlivspolitik, som du finder på vores hjemmeside.  

  • Hvis du fremsætter en klage vedrørende vores produkter via en offentlig kommentar eller bedømmelse, vil Lavazza kontakte dig personligt. Hvis du beslutter dig for at gå videre med din klage, bliver dine data behandlet med henblik på at håndtere din anmodning, og behandlingen sker i overensstemmelse med den gældende lovgivning om behandling af personoplysninger. Lavazza indsamler normalt ikke personoplysninger, der afslører visse karakteristika hos brugere, såsom politisk eller religiøs overbevisning, sundhedstilstand, seksuel orientering osv. Vi beder dig derfor om ikke at dele den slags oplysninger om dig selv eller tredjeparter.  

  • Før du poster indhold, skal du huske, at data og indhold, der deles på sociale mediekanaler, kan indekseres af søgemaskiner, og at det, når det først er lagt på internettet, kan gå viralt og forblive online i meget lang tid, selvom det bliver fjernet fra vores sociale medienetværk. 

  • Ved offentliggørelse af indhold skal privatlivets fred og i det hele taget andres rettigheder og friheder respekteres. Opslag, der krænker disse rettigheder, vil blive fjernet, og i de mest alvorlige tilfælde kan forfatteren blive udelukket fra den sociale mediekanal.  Lavazza forbeholder sig retten til at anmelde brugere, som overtræder reglerne i politikken, og til – i de mest alvorlige tilfælde – at indbringe sagen for den tilsynsførende myndighed. Alle personer er ansvarlige for det indhold, de offentliggør, og de holdninger, de ytrer. Lavazza tolererer ikke opslag på sine sociale medier, der indeholder fornærmelser, vulgaritet, krænkelse, trusler og generelt kommentarer, der er upassende eller krænker andres rettigheder. 

  • Lavazza er på ingen måde ansvarlig for kommentarer og indhold, der er offentliggjort af brugere, og forbeholder sig retten til – uden varsel – at fjerne alle kommentarer, der er stødende, vulgære eller i strid med retten til beskyttelse af personoplysninger, copyright, varemærker eller billedrettigheder. Indhold af salgsfremmende karakter, fx links til reklamer eller spam, vil også blive fjernet. 

  • Lavazza kontrollerer og fjerner indhold efter offentliggørelsen i de tilfælde og af de årsager, der er angivet ovenfor; uden nogen form for forudgående verificering. Indhold, der krænker ophavsretten, eller som opfattes som uautoriseret brug af registrerede varemærker, er ikke tilladt. 

  • Hvis du har spørgsmål eller anmodninger vedrørende behandlingen af dine personoplysninger, bedes du rette henvendelse til PrivacyDPO@lavazza.com.  

Hvis du har råd, holdninger eller kommentarer vedrørende vores kanaler på sociale medier, bedes du dele disse med os ved at sende en privat besked.