Vores værdier


Historien bag Lavazza er, at det er en virksomhed, der i mere end 120 år har forfulgt en forretningsvision baseret på vores kærlighed til arbejde, til produktet og det land, vi driver forretning i. Disse værdier har været rodfæstet i Lavazzas DNA siden grundlæggelsen i 1895, og accepteres af fire generationer af iværksættere.

Hvert familiemedlem, som har arbejdet med virksomheden, har hjulpet det med at vokse, at omdanne det til den virksomhed, den er i dag, som stadigvæk er tro mod egenskaberne af lidenskab og nytænkning nedarvet fra Luigi Lavazza.

“Det handler om at gøre forretninger med dit hjerte”
med Emilio Lavazzas ord
Det er den ånd, som har givet os mulighed for at udvide virksomheden gennem årene: Vores måde at drive forretning er et eksempel på bæredygtighed i ordets fulde betydning. Det er en kvalitet, der er bygget op og delt med alle de mennesker, som vi har mødt, lige fra vores medarbejdere til de steder, hvor vi arbejder.
Lavazza investerer selv i udviklingen af de lande, hvor virksomheden har aktiviteter.

I mere end ti år har vi arbejdet direkte med og bidraget til bæredygtighedsprojekter for at støtte lokalsamfund i Mellem- og Sydamerika, Afrika og Asien og hjælpe små kaffeproducenter med programmer, der forbedrer den lokale økonomi, lokalsamfundet (skole, arbejdsforhold) og miljøbeskyttelse.


Dette er kvaliteter, der hver dag underbygger virksomhedens værdi, så vi kan blive anerkendt verden over som en fremragende koncern, ikke kun til fremstilling af førsteklasses kaffe, men også for vores tilgang til arbejdet og sociale engagement.