Lavazza fodbold Lavazza fodbold

Lavazza og fodbold, et perfekt match

Af Lavazza Team 2-3 minutter

Kaffeverdenen og store sportsbegivenheder har nogle af de samme fundamentale værdier og karakteristika: socialt liv, ritualer, energi, engagement og globalt omfang. Lavazza har indgået en del partnerskaber og samarbejder i løbet af årene, deriblandt store sportsbegivenheder inden for tennis, golf, skiløb og hestevæddeløb. Et af de største er med  fodbold.

Den 8. september 2020 begyndte samarbejdet med Juventus, et af de mest succesfulde fodboldhold i Italien og Europa, der ligesom Lavazza har base i Torino.

Partnerskabet med Juventus: to ikoniske brands med samme værdier

Dermed er Lavazza den officielle kaffe for holdet, der har titlen som italienske mestre, og annonceringen foregik  i Nuvola Lavazza, vores hovedkvarter i Torino. Samarbejdet mellem Bianconeri, som holdet kaldes, og Lavazza, fra samme by, var alligevel en global begivenhed: to brands med en strategisk vision og enestående dynamiske evner, som har været i stand til skabe og eksportere internationalt anerkendte og succesrige forretningsmodeller, går sammen i et nært samarbejde.

Dette partnerskab er en hyldest til alt af fineste kvalitet fra Torino, som nu kommer ud i hele verden med de fælles værdier, som de to ikoniske brands deler: deres innovation, passion, tradition og en generel tilgang, hvor mennesker kommer først, hvor mennesker har hovedrollen i en historie om kvalitet og finesse.

Aftalen omfatter en række aktiviteter inden for markedsføring og kommunikation, blandt andet at Lavazza-brandet er synligt på stadion under kampe i  Serie A og Coppa Italia og ved Juventus’ træningsfaciliteter samt andre steder på digitale og sociale kanaler, plus brug af logoet til ATL, BTL og kommunikation på internettet. Desuden omfatter partnerskabet også Juventus’ kvindehold og eSport gennem en række forskellige initiativer.


Det er vigtigt at bemærke, at partnerskabet også omfatter eksklusivt forbrug af Lavazza -kaffe på alle barer og lokaler med udskænkning på Allianz Stadium i Torino, udstyret med en praktisk Coffee Station, samt brug af kaffemaskiner fra Lavazza i alle Sky-bokse på stadion samt mulighed for at servere kaffe på J Hotel.

Alt dette understreger Lavazzas fokus på værdierne ved sport, som er så vigtige for virksomhedens marketingsstrategi. Marketingschef for Lavazza Group, Sergio Cravero, siger på vegne af brandet, at han især var glad for at underskrive sådan en prestigefyldt flerårig kontrakt om partnerskab, fordi det skaber forbindelse mellem to brands og byen Torino.

Partnerskabet med Arsenal F.C: kultur og passion

Ud over at styrke de lokale rødder indgik Lavazza Group også en flerårig aftale om partnerskab med en af de største og mest vindende klubber i britisk fodbold,  Arsenal F.C. . Aftalen blev indgået i november 2018 (fornyet i 2021), og den gjorde Lavazza til holdets “officielle kaffe”. Takket være dette nye samarbejde er der for første gang skabt officiel forbindelse mellem autentisk, italiensk kaffe og engelsk fodbold.


Sjovt nok blev både Lavazza og den britiske fodboldklub grundlagt på cirka samme tid: Lavazzas lange tradition for at tilbyde autentisk, italiensk kaffe begyndte i 1895, Arsenal blev grundlagt i 1886. Lavazza engagerer sig endnu en gang i kultur, tradition og passion, de samme værdier som deles af “the Gunners”, hver gang de løber ud på banen.

Partnerskabet garanterer, at der serveres Lavazza-kaffe for alle fodboldfans, som besøger Emirates Stadium, samt ved holdets træningsfaciliteter i de næste år.

Lavazza er også stolte over at støtte Arsenals kvindehold. Der blev indgået et partnerskab i 2021, som blev forlænget med sæsonen 2022/2023, en aftale som er et eksempel på Lavazzas indsats for ligestilling og inklusion.

Kundeservice

Har du brug for hjælp? Se vores ofte stillede spørgsmål eller kontakt os.