Lavazza har været tro over for sin mission om at udbrede italiensk kaffekultur over hele verden ved verdens mest prestigefyldte tennisbegivenheder og samtidig vælge sine officielle ambassadører blandt de mest kendte tennisspillere.
To forskellige verdener mødes i en lang tradition for at opnå en perfekt serv: Lavazza og tennis. Lavazza har støttet de vigtigste begivenheder inden for tennis i hele verden gennem mere end et årti, fra Wimbledon og Roland Garros til U.S. Open og Australian Open. Ud over de fire Grand Slam og de tyske turneringer, som finder sted i Stuttgart og Hamborg, er Lavazza også blevet Platinum Partner ved Nitto ATP Finals 2021-2025 i Torino, et engagement som afspejler de stærke bånd mellem firmaet og dets hjemby. Over ti års tilstedeværelse ved de mest prestigefyldte tennisturneringer på verdensplan, fordi en god kaffe er som et baghåndsslag ned i det dybe hjørne, hvor linjerne mødes: Den kræver præcision, opmærksomhed ned til mindste detalje og en stræben efter finesse. Men også fordi kaffe i sig selv er en tradition og et ritual med præcision, lige som køerne ved Wimbledon eller vedligeholdelsen af de røde grusbaner til Roland-Garros.
Fremover har brandet planer om at spille en vigtig rolle for den unge generation af både tennisspillere og tilskuere. Beviset på dette er, at Lavazza sponsorerer Next Gen Atp Finals og en række talenter og kommende storspillere. Blandt Lavazzas brandambassadører er det unge, italienske tennistalent Jannik Sinner, den yngste spiller til at have vundet to ATP-titler – sammen med Lorenzo Musetti og Lorenzo Sonego – men også den australske spiller Alex De Minaur og en ny generation af stjerner som Angelique Kerber og Johanna Konta fra Tyskland og Storbritannien.