HALLOWEEN 2022: LAVAZZA OG FOOD FOR SOUL MOD MADSPILD

På årets mest uhyggelige aften er det ikke alle monstre, der skal skræmme os. For der er kun ét rigtigt monster: madspild, og ikke kun på Halloween! Tre anerkendte kokke og Lavazza-ambassadører, Massimo Bottura, Carlo Cracco og Norbert Niederkofler, viser os, hvordan man genopliver hverdagens tilsyneladende triste råvarer, og giver den et nyt liv.
Kokkene går i køkkenet for at bekæmpe madspild. De tilbereder enkle, men lækre retter med henholdsvis brød, tomater og mangold, og beviser, at glemte råvarer faktisk kan blive forvandlet til lækre retter.

På trods af den stigende betydning af mindfulness og ressourcebevaring er madspild stadig et stort problem.
Det er op til os alle at handle og dæmme op for problemet med madspild. Så gør din del, kig i dit køleskab efter mad, der ser trist og kedelig ud, og begynd at lave retter baseret på de genoplivede opskrifter i stedet!

VORES ENGAGEMENT OG MAD TIL SJÆLEN

Lavazza og Food for Soul, organisationen grundlagt af Massimo Bottura, har siden 2015 samarbejdet for at sprede dette budskab og aktivere en positiv cyklus af bæredygtighed. Målet er at tilskynde lokalsamfund til at indføre sunde spisevaner og en bæredygtig livsstil for at undgå madspild.

For at fremme social forandring og opbygge samfundets madstandsdygtighed er det nødvendigt at skabe en madkultur, der støtter og fremmer et retfærdigt økosystem.

Disse værdier og projekter forener ikke kun vores virksomheder, men bidrager også til Blend for Better, den platform, hvorigennem Lavazza Group og dens brands kommunikerer deres engagement i bæredygtighedsspørgsmål. Blend for Better platformen fastlægger vores nuværende positionering inden for rammerne af CSR.

Få mere at vide om Lavazza Groups engagement her.

Sammen med Lavazza mod madspild

Vidste du, at Food for Soul allerede har bygget tretten refektorier rundt om i verden for at støtte dette mål?

LÆS MERE

Blend for Better

Takket være samarbejdet med Food for Soul kommunikerer brandet Blend for Better, som er Lavazza Groups bæredygtighedstilgang, og har til formål at forbedre den sociale og miljømæssige påvirkning gennem sine initiativer.

LÆS MERE